In-service principals’ development in Brazil
Disconnection and insulation from international contemporary knowledge in education administration
DOI:
https://doi.org/10.12712/rpca.v15i4.52055Resumo
This study explores the public policy implemented by the Brazilian federal government for in-service school leaders’ development, in cooperation with state and local education systems, in order to improve school learning outcomes. It aims to investigate the content included in the post-graduate Diploma in School Management (DSM), related to international contemporary knowledge of education administration as presented in the literature. Public documents on the DSM programme, such as courses syllabi, content of instruction and references were analysed. The programme did not refer to any of the most quoted authors or the most quoted articles in the field. A displacement between the policy formulation and its implementation was observed. Disputes over programme conception was evidenced, prevailing a more insulated and local view on school management. Results show that the policy for school principals’ development in Brazil took very limited advantage of the contribution of research on educational leadership worldwide, despite research evidences showing that leadership practices share much more similarities than differences considering contexts.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista usa o CC BY. Essa licença permite que outras pessoas distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam seu trabalho, mesmo comercialmente, desde que sejam creditadas pela criação original. Essa é a licença mais flexível oferecida. Recomendado para máxima disseminação e uso de materiais licenciados.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), sempre com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista ulitiliza o DOI (Digital Object Identifier ) desde 2007 O DOI com a finalidade de autenticar cada artigo, portanto seu conteúdo digital.