EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR E ESTUDANTES COM DEFICIÊNCIA MÚLTIPLA SENSORIAL VISUAL EM TEMPOS DE COVID-19

Authors

  • Flavia Daniela dos Santos Moreira Professora do Instituto Benjamin Constant http://orcid.org/0000-0003-3262-6289
  • Arlindo Fernando Paiva de Carvalho Junior Instituto Benjamin Constant

DOI:

https://doi.org/10.22409/revistaleph.viEspecial.47948

Keywords:

Deficiência Múltipla Sensorial Visual, Educação Física. Pandemia , Covid-19

Abstract

Multiple Disability and Visual Impairment is a heterogeneous condition that serves to designate people who are blind or have low vision associated with other disabilities. In the present article, we analyze the challenges and possibilities experienced by these students in the context of the Covid-19 pandemic. This analysis was based on our experiences as teachers and supported by a qualitative methodological conception, following the narrative strategy. We propose activities to be developed by these students and their families at home, guided by the Physical Education teacher. We conclude that these activities, developed in partnership with family members, can contribute satisfactorily to the integral development of these students.

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Author Biographies

Flavia Daniela dos Santos Moreira, Professora do Instituto Benjamin Constant

Departamento de Educação

Arlindo Fernando Paiva de Carvalho Junior, Instituto Benjamin Constant

Doutorando em Educação pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro, Mestre em Ciências da Atividade Física pela Universidade Salgado de Oliveira, Coordenador do Grupo de Pesquisa Cotidianos Escolares e Educação Especial: Corpo, Currículo e Inclusão (GPCECI), professor e pesquisador do Instituto Benjamin Constant

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Published

2021-07-20

How to Cite

dos Santos Moreira, F. D., & Fernando Paiva de Carvalho Junior, A. . (2021). EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR E ESTUDANTES COM DEFICIÊNCIA MÚLTIPLA SENSORIAL VISUAL EM TEMPOS DE COVID-19. RevistAleph, (Especial). https://doi.org/10.22409/revistaleph.viEspecial.47948