O papel social da Universidade e sua repercussão na formação de professores
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i02.68Abstract
Tratar da formação de professores e professoras nos obriga a pensar a sociedade em que vivemos e, mais uma vez, refletirmos coletivamente – a favor de quem e contra quem estamos. A partir dessa reflexão, é trazido o Curso de Pedagogia da UFF em Angra dos Reis e o replanejamento do Curso de Pedagogia da UFF em Niterói como possibilidades de inovação curricular. Considerando ambos os cursos inovadores, tanto na forma quanto no conteúdo, vão sendo apresentados alguns aspectos em que é rompido o modelo tradicional de Curso de Formação de Professores, sugerindo estar acontecendo na Faculdade de Educação da UFF um movimento que anuncia uma Segunda Ruptura Epistemológica, conforme Boaventura de Sousa Santos.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.