A Educação e o poder local
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i01.194Abstract
Este texto é um relato da experiência realizada no Rio Grande do Sul no âmbito da educação e suas relações com a construção coletiva de um projeto de desenvolvimento popular, nas dimensões socioeconômica e cultural, para todas as políticas a serem desencadeadas no estado. Esse projeto insere-se em uma conjuntura nacional que implementa a política neoliberal com extrema competência. O Programa de Governo para a educação tem três dimensões: a democratização da gestão, do acesso e do conhecimento, articuladas entre si. Resistir tem sido um desafio e transformar a estrutura herdada é pauta diária. Em decorrência, a educação cumpre um papel fundamental na construção deste governo democrático e popular.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.