Produção do conhecimento na educação dos indivíduos com deficiência
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i06.100Abstract
Com base nas análises de Adorno e Horkheimer sobre cultura, formação e educação, este artigo desenvolve reflexões acerca da formação dos indivíduos com deficiência, com ênfase na educação escolar, destacando as possibilidades da produção do conhecimento na educação dos deficientes, em busca de esclarecimento e superação da educação para a adaptação, imposta nos espaços segregados da educação especial.
Palavras-chave: Deficiência; cultura; formação; educação.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.