Educação integral: possibilidades e desafios na construção de uma educação na perspectiva dos trabalhadores
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i08.116Abstract
Nas sociedades capitalistas, o trabalho deixou de ser uma atividade libertadora, passando a ser, para os que não detêm os meios de produção, um meio de sobrevivência, através da venda da força de trabalho a terceiros. O reflexo dessa mudança encontra-se, ao longo dos últimos séculos, nas propostas de educação comprometidas com o capital, em que a ênfase é dada à dimensão do homem como instrumento de trabalho. Contrapondo-se a essa lógica, a Central Única dos Trabalhadores formula uma proposta de educação emancipadora e, portanto, integral, visando interferir nas políticas públicas de educação dos trabalhadores
Palavras-chave: trabalho e educação, educação integral dos trabalhadores, educação profissional.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.