Uma práxis de educação de cidadãos trabalhadores
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i08.121Abstract
O presente artigo tem como objeto apresentar uma proposta educacional fundada no acúmulo histórico, crítico conceitual e pedagógico das Escolas de Trabalhadores. Com base em que a sociedade governada pela matriz do capital só realiza mudanças no seu sistema de educação a fim de que se mantenha e se aprofunde a dominação dessa mesma matriz em todos os âmbitos da sociedade, propõe-se uma mudança capaz de preservar uma educação para cidadãos trabalhadores, buscando fundamento numa práxis voltada para a geração de um “polismônio”, ou seja, o acúmulo cultural do trabalho cidadão gerador e repositor criativo das condições de vida nas cidades humanas.
Palavras-chave: escola de trabalhadores; educação e cidadania; conhecimento e poder; trabalho e educação
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.