Comunicação/educação: campo de ressignificação das novas tecnologias
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i12.159Abstract
O artigo trata da importância da compreensão do uso das novas tecnologias de comunicação no espaço educacional, partindo do princípio de que tais tecnologias são o resultado de uma lógica voltada para o mercado de produção de produtos culturais de massa, com linguagem e uso bem direcionados e que, ao serem introduzidas na escola, passam necessariamente por um processo de ressignificação. Dependendo do projeto educacional da instituição, os educadores terão a tarefa de compreender a complexidade de tais técnicas e linguagens para, utilizando-se delas, reorientá-las, ressignificá-las para a formação de novos cidadãos.
Palavras-chave: meios de comunicação; comunicação/educação; escola.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.