Por que gestão democrática? A democracia da gestão escolar. A quem interessa a gestão democrática e de que democracia se está falando?
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i13.170Abstract
O conteúdo deste artigo se refere aos princípios da gestão democrática. Aborda os seus conceitos basilares, identificando as suas inter-relações: o sentido da democracia e as suas possibilidades na escola pública; a importância da participação social ampliada; a qualidade da educação como resultado da democracia. Em síntese, democracia, participação e qualidade são conceitos que retratam o sentido da reforma proposta no campo da gestão escolar e, por isso, servem como pauta de avaliação dos descaminhos dessa política.
Palavras-chave: gestão democrática; escola pública; democracia e participação; educação de qualidade.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.