Formação de professores: licenciaturas, currículos e políticas
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i2.254Abstract
O artigo associa questões humanas emergentes na contemporaneidade com aimportância dos processos educacionais. Nos anos vindouros, cada vez mais oacesso e o domínio de conhecimentos relevantes socialmente associam-se adomínio de linguagens, ciências, tecnologias, e à construção moral e ética. Aimportância da escola e dos professores nesse processo é ressaltada. Um olharcrítico sobre a realidade educacional brasileira, através de seus dados e realizações,conduz à discussão da demanda de professores nas redes de ensino e dasdemandas que lhes são postas, no confronto com a formação que lhes é propiciadanos cursos de licenciatura.
Palavras-chave: Formação de professores; Políticas educacionais; Currículos;Licenciatura.
L’article associe les conditions qui émergent dans la situation humainecontemporaine avec l’importance des processus educationelles. Dans les années àvenir, chaque foi plus, le domaine de connaissances importants pour la viequotidienne et des citoyens seront associés à la compréhension des langages, dessciences, des technologies, et à la formation morale et éthique. Alors, l’importancede l’école et des maîtres dans ce processus est decelé. Um coup d’oeil critique estlancé sur la réalité de l’éducation scolaire au Brésil conduisant à la discussion sur lademande de maîtres dans les reseaux d’enseignement e sur sa formation dans descours universitaires.
Mots-clés: Formation de maîtres; Politiques éducacionelles; Curriculum scolaire;Licence.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.