THE TRANSLATION OF THE LINGUISTIC VATIATION AND THE FOREIGN LANGUAGE TEACHING: FROM THEORY TO TEACHING PRACTICE

Authors

  • Valdecy de Oliveira Pontes UFSC

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2014n48a132

Keywords:

Translation, Sociolinguistics, Language Teaching

Abstract

In this paper, the sociolinguistics influences of a society on theory and practice of translation will be discussed, taking in consideration the foreign language teaching process. We take the theoretical assumptions of translation studies, linguistic variation and teaching proposed by Labov (1972, 1978 and 2003), Mayoral (1998), Guy Cook (1997) O’Malley and Chamot (1990) and M.Sneell-Hornby (1988, 1995).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Valdecy de Oliveira Pontes, UFSC

Possui Licenciatura Plena em Letras Português / Espanhol pela Universidade Federal do Ceará (2006), especialização em Linguística Aplicada pela Faculdade Sete de Setembro (2009), mestrado em Linguística Aplicada pela Universidade Estadual do Ceará (2009) e doutorado em Linguística pela Universidade Federal do Ceará (2012). Atualmente, realiza estágio pós-doutoral em Estudos da Tradução, na Universidade Federal de Santa Catarina. Tem experiência nas áreas de Linguística Aplicada, Tradução, Sociolinguística, Dialetologia, Funcionalismo (corrente norte-americana) e Sociofuncionalismo. Atua, principalmente, nos seguintes temas: espanhol como língua estrangeira, aspecto, modalidade, pretéritos perfeito e imperfeito, tempo verbal, ponto de referência, tradução e ensino de língua estrangeira, material didático de espanhol como língua estrangeira.

Published

2014-07-30

How to Cite

PONTES, V. DE O. THE TRANSLATION OF THE LINGUISTIC VATIATION AND THE FOREIGN LANGUAGE TEACHING: FROM THEORY TO TEACHING PRACTICE. Caderno de Letras da UFF, v. 24, n. 48, 30 Jul. 2014.