POSSIBLE INTERFACE BETWEEN NEW LITERACIES ESTUDIES AND ACTIVITY THEORY

Authors

  • Cândida Martins Pinto UFSM

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2014n49a22

Keywords:

interface, New Literacy Studies, Activity Theory.

Abstract

In this paper, it aims at making certain possible relationships between the precepts of two theories: the New Literacy Studies and Activity Theory, which, though distinct, dialogue, for departing from a sociocultural perspective to explain how individuals participate in social practices, making use of language and other instruments mediators.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cândida Martins Pinto, UFSM

Doutoranda em Linguística Aplicada pela Universidade Católica de Pelotas - RS, sob orientação do professor Doutor Vilson Leffa. Mestre em Letras pela Universidade Federal de Santa Maria – RS. Especialista em Metodologias de Ensino de Língua Inglesa pelo Centro Universitário Franciscano. É professora do Colégio Politécnico da UFSM, atuando no ensino de Língua Portuguesa em cursos técnicos e de tecnologia. Seus projetos de pesquisa e extensão estão voltados para questões sobre letramentos e tecnologias na educação.

Published

2014-12-30

How to Cite

PINTO, C. M. POSSIBLE INTERFACE BETWEEN NEW LITERACIES ESTUDIES AND ACTIVITY THEORY. Caderno de Letras da UFF, v. 24, n. 49, 30 Dec. 2014.