SOCIOLINGUISTICS SKILLS IN ENEM ASSESSMENT

Authors

  • Sammela Rejane de Jesus Andrade Universidade Federal de Sergipe
  • Raquel Meister Ko. Freitag Universidade Federal de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2015n51a221

Keywords:

linguistic variation, Enem assessment, sociolinguistics

Abstract

Before media impact on the prevalence of questions of linguistic variation in Enem assessment in 2012, we provide an investigation about the weight of this content in the Language, Codes and Technologies test between 2000 and 2012 editions of Enem assessments. In the analysis, we consider Bortoni-Ricardo’s (2004) continua approach and the guidelines of official documents.

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Author Biographies

Sammela Rejane de Jesus Andrade, Universidade Federal de Sergipe

Mestre em Estudos Linguísticos. Graduada em Letras pela Universidade Federal de Sergipe - UFS. Participou do PIBIC, PIBID, atuou como Supervisora do Observatório de Educação no projeto Ler+Sergipe: leitura para o letramento e cidadania e integrou o projeto de pesquisa “O impacto da prova de redação do ENEM no currículo da rede pública estadual de Sergipe” – NAPS/FAPITEC, vinculado ao Grupo de Estudos em Linguagem, Interação e Sociedade – GELINS

Raquel Meister Ko. Freitag, Universidade Federal de Sergipe

Doutora em Linguística. Professora do Departamento de Letras Vernáculas da Universidade Federal de Sergipe. Atua nos programas de Pós-Graduação em Letras e em Educação. Coordenadora da unidade do Profletras no campus de São Cristóvão/UFS. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq.

Published

2016-01-13

How to Cite

ANDRADE, S. R. DE J.; FREITAG, R. M. K. SOCIOLINGUISTICS SKILLS IN ENEM ASSESSMENT. Caderno de Letras da UFF, v. 25, n. 51, 13 Jan. 2016.