THE USE OF NULL SUBJECTS IN ELEMENTAR STUDENTS WORDINGS

Authors

  • Josilene de Jesus Mendonça Universidade Federal de Sergipe
  • Jaqueline dos Santos Nascimento Universidade Federal de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2015n51a223

Keywords:

subject fill, scholarly writing, sociolinguistic

Abstract

Brazilian Portuguese allows the omission of subject. However, linguistic studies have witnessed the use of overt subjects as a tendency. Thus, we analyzed the use of null subjects in writing among elementary students. As a conclusion, we confirmed that there is variation between both null and overt subjects, with the linguistic variables being important to the phenomenon comprehension.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Josilene de Jesus Mendonça, Universidade Federal de Sergipe

Mestranda em Letras, bolsista da CAPES, pela Universidade Federal de Sergipe na área de concentração Estudos Linguísticos. Membro do Grupo de Estudos em Linguagem, Interação e Sociedade – GELINS. Membro do Projeto para a História do Português Brasileiro de Sergipe – PHPB/SE. Especialista em Ensino de Língua Portuguesa e Diversidade Linguística, pela Faculdade São Luís de França. Licenciada em Letras Português pela Universidade Federal de Sergipe, campus Universitário Professor Alberto Carvalho.

Jaqueline dos Santos Nascimento, Universidade Federal de Sergipe

mestranda em Letras pela Universidade Federal de Sergipe na área de concentração de Estudos Linguísticos, bolsista FAPITEC. Membro do Grupo de Estudos em Linguagem, Interação e Sociedade – GELINS. Graduada em Letras Português pela Universidade Federal de Sergipe.

Published

2016-01-13

How to Cite

MENDONÇA, J. DE J.; NASCIMENTO, J. DOS S. THE USE OF NULL SUBJECTS IN ELEMENTAR STUDENTS WORDINGS. Caderno de Letras da UFF, v. 25, n. 51, 13 Jan. 2016.