HOW MUCH DO CONSTRUCTIONS MEAN? MEANINGS OF CLOSED-CLASS FORMS

Authors

  • Konrad SzczeÅ›niak Universidade da Silésia

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2014n49a23

Keywords:

grammatical constructions, symbolic thesis, lexicon-syntax distinction, open-class forms, closed-class forms.

Abstract

The present contribution focuses on grammatical constructions within the framework of Construction Grammar. It is argued that the symbolic thesis, which assumes meanings in all linguistic forms, is being taken too far in many analyses of grammatical constructions. Meanings attributed to some constructions in the cognitive literature were implausibly rich for closed-class forms.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Konrad SzczeÅ›niak, Universidade da Silésia

trabalhou na Universidade do Porto em Portugal e na Educational Testing Service, em Princeton NJ, Estados Unidos; atualmente trabalha no Instituto da Língua Inglesa da Universidade da Silésia, Polônia. Está interessado na aquisição de fala e organização da linguagem no âmbito da linguística cognitiva. Estuda a forma, uso e sentidos de construções gramaticais em inglês, polonês e português. É autor de publicações na área de linguística e vários artigos de divulgação científica (na Ciência Hoje). É co-redator do livro Awareness in Action. The Role of Consciousness in Language Acquisition (Editora Springer Verlag).

Published

2014-12-30

How to Cite

SZCZEśNIAK, K. HOW MUCH DO CONSTRUCTIONS MEAN? MEANINGS OF CLOSED-CLASS FORMS. Caderno de Letras da UFF, v. 24, n. 49, 30 Dec. 2014.