«ART» & FLE

Authors

  • Ana Luiza Ramazzina Ghirardi UNIFESP

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2013n47a331

Keywords:

literary text, learning, foreign language.

Abstract

This article presents a route to explore in FLE courses the multiple meanings of the literary text. It starts with the premise that the reader's expectations (such as those related to gender) and their cultural references are central to transforming the student in critical and autonomous reader. The notion of pre-reading (Cuq and Gruca) is crucial here, as will be shown by the exegesis of a FLE class on "Art" by Yasmina Reza.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ana Luiza Ramazzina Ghirardi, UNIFESP

Professora adjunta na área de língua e literatura francesa do departamento de Letras da Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade Federal de São Paulo - Campus Guarulhos. Possui mestrado e doutorado em Língua e Literatura Francesa pela USP (2000 / 2008), atuando na área de Letras, com ênfase em FLE, literaturas francesa e brasileira. Sua pesquisa atual está voltada para gêneros textuais e ensino do FLE (com ênfase em textos literários) bem como para a compreensão dos mecanismos de incorporação da cultura francófona pela cultura brasileira.

Published

2013-12-30

How to Cite

GHIRARDI, A. L. R. «ART» & FLE. Caderno de Letras da UFF, v. 23, n. 47, 30 Dec. 2013.

Issue

Section

Other Themes