CONSTRUCTION OF TITLES DEVIANT IN POPULAR JOURNALISM

Authors

  • Wagner Alexandre dos Santos Costa UFRRJ

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2015n50a47

Keywords:

Sociocognitivism, Reading, Popular journalism

Abstract

In this article, we present a study on social cognitive processing of text in popular news. We conducted an experiment on the relationship between the anticipations motivated by reading the title and then the global understanding of the text after a thorough reading. Fifty-two informants performed activities based on two stories drawn from the popular Meia Hora newspaper.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Wagner Alexandre dos Santos Costa, UFRRJ

Doutor em Estudos da Linguagem (2013) e mestre em Língua portuguesa (2007) pela Universidade Federal Fluminense (UFF). É professor de Língua portuguesa do Instituto de Ciências Humanas e Sociais/ Departamento de Letras e Comunicação da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ) e membro do grupo de pesquisa INTEGRA – Interação e Gramática, da UFF. Desenvolve pesquisas nas áreas da Análise Semiolinguística do Discurso e da Linguística Textual.

Published

2015-08-09

How to Cite

COSTA, W. A. DOS S. CONSTRUCTION OF TITLES DEVIANT IN POPULAR JOURNALISM. Caderno de Letras da UFF, v. 25, n. 50, 9 Aug. 2015.