The great Imagist in <i>Vela ao crucificado:</i> a study of the language of cinema

Authors

  • Thais Carvalho Fonseca Universidade Federal do Maranhão
  • Jorge Luiz Borges Bezerra Universidade Estadual do Maranhão

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2012n45a476

Keywords:

great imagist, Vela ao crucificado, cinematographic discourse.

Abstract

Cinematographic language is recognized for its capacity for expression and creativity. Through the creation of the camera, in the exhibition, and of the assembly, in the narration, the narrative of the cinema is constructed. In Vela ao Crucificado, a study of the point of view is able to perceive how the great imagist mobilizes language mechanisms, present in the short film of Frederico Machado, in the construction of a discourse that reveals itself paradoxical.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Thais Carvalho Fonseca, Universidade Federal do Maranhão

Estudante de Letras na Universidade Estadual do Maranhão – UEMA – dedicada à pesquisa “Cinema e Literatura em Vela ao Crucificado” para Trabalho de Conclusão de Curso. Bacharel em Direito pela Universidade Federal do Maranhão, Mestranda no Programa de Pós­-Graduação em Cultura e Sociedade da Universidade Federal do Maranhão, PGCULT–UFMA. Participou do Projeto de Extensão “Letras no Cinema”, coordenado pela professora Ms. Maria Sílvia Antunes Furtado, no departa­mento de Letras da UEMA, com duração de um ano, voltado para trabalhos em torno de adaptações cinematográficas de obras literárias.

Jorge Luiz Borges Bezerra, Universidade Estadual do Maranhão

Doutor em Teoria Literária pela Universidade de Brasília –UNB– e professor do Departamento de Letras da Universidade Estadual do Maranhão.

Published

2012-12-30

How to Cite

FONSECA, T. C.; BEZERRA, J. L. B. The great Imagist in <i>Vela ao crucificado:</i> a study of the language of cinema. Caderno de Letras da UFF, v. 22, n. 45, 30 Dec. 2012.