Questions in the classroom: a textual-interactive classification

Authors

  • José Carlos Lima dos Santos Universidade Federal de Alagoas
  • Andréia Silva Araujo Universidade Federal de Sergipe
  • Raquel Meister Ko Freitag Universidade Fede­ral de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2012n45a478

Keywords:

interrogative strategies, classroom, discursive practice.

Abstract

This text provides an analysis of the use of questions in the classroom, in a textual-interactive approach. Review of the studies that focus interrogative strategies in speech to propose a classification of questions in the classroom discourse.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

José Carlos Lima dos Santos, Universidade Federal de Alagoas

Graduado em Letras pela Universidade Es­tadual de Alagoas (UNEAL) e Mestre em Letras pela Universidade Federal de Sergipe (UFS). Atualmente, é professor de ensino médio da Secretaria Es­tadual de Educação, Cultura e Desporto do Estado de Alagoas e professor substituto da Universidade Federal de Alagoas.

Andréia Silva Araujo, Universidade Federal de Sergipe

Graduada em Letras pela Universidade Federal de Sergipe (UFS). Atualmente é mestranda em Letras na mesma instituição, com bolsa da FAPITEC.

Raquel Meister Ko Freitag, Universidade Fede­ral de Sergipe

Graduada em Letras, Mestre e Doutora em Linguística pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Atualmen­te, é professora do Departamento de Letras Vernáculas da Universidade Fede­ral de Sergipe (UFS). Bolsista de Produtividade em Pesquisa/CNPq.

Published

2012-12-30

How to Cite

SANTOS, J. C. L. DOS; ARAUJO, A. S.; FREITAG, R. M. K. Questions in the classroom: a textual-interactive classification. Caderno de Letras da UFF, v. 22, n. 45, 30 Dec. 2012.