THE SOCIAL INCLUSION OF TEACHING-LEARNING BY DIGITAL EDUCATION TECHNOLOGIES AND TEACHING MODALITIES IN TIMES OF COVID-19.

Authors

  • José Gil Vicente ICET/UFAM
  • Pierre André De Souza ICET/UFAM- Universidade Federal do Amazonas

DOI:

https://doi.org/10.22409/conflu.v24i1.53614

Abstract

In times of instability in the political, economic, social and educational outlook, aggravated by the Covid-19 pandemic, fighting for the right to education and health for all constitutes a selfless form of resistance. In this sense, this work reflects, in a reflexive way, the social inclusion of Teaching-Learning by Digital Technologies of Education and the Teaching Modalities in the days of covid-19. It aims to carry out some reflections on the contributions of some scholars in the field of education and health.  The approach is qualitative. In methodological terms, the study adopted the descriptive empirical method combined with the comprehensive method. It is believed that this essay can contribute to an analysis and serious discussion regarding the development of programs and new strategies for understanding education and health policies in the context of terribly endemic diseases.

Keywords: Inclusive education. Teaching-learning. Digital technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Pierre André De Souza, ICET/UFAM- Universidade Federal do Amazonas

Pierre André De Souza

Possui graduação em Licenciatura e Bacharelado em Química pela Universidade Federal de Santa Catarina UFSC (2001/2002); Mestrado em Química Orgânica Produtos Naturais pela Universidade UFRuralRJ (2004); doutorado em Ciências Química pela Universidade Federal doRio de janeiro UFRJ (2010); Pós-doutorado (Fotoquímica e Foto física de Fármacos) pela Universidade Politécnica de Valência, Espanha, UPV (2011-2012). Atualmente, professor efetivo da Universidade Federal do Amazonas (UFAM-2013). Desenvolve pesquisas em produtos naturais de compostos antioxidantes de meliponídeos do amazonas assim como metodologias didático pedagógicas de Ensino de Ciências por Investigação e Ciência Tecnologia Sociedade e Ambiente (CTSA) no Curso de licenciatura Ciências Química e Biologia. É autor de dois livros que trata de suas experiências com os povos indígenas do Xingu-MT abordando os temas: plantas medicinais, xamanismo, química de produtos naturais e etno fármaco botânica.

e-mail: pierreandre.ufam.icet@gmail.com  ou profpierreandre@ufam.edu.br

Endereço para acessar este CV: http://lattes.cnpq.br/3428061204977867

ID Lattes: 3428061204977867

https://orcid.org/  0000-0002-0606-3681

Grupo de pesquisa : CNPQ como líder: GRUPO DE PESQUISA MULTIDISCIPLINAR EM CIÊNCIAS DE PRODUTOS NATURAIS ANTIOXIDANTES & EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS DO AMAZONAS.

 endereço http://dgp.cnpq.br/dgp/faces/home.jsf?faces-redirect=true

Published

2022-04-01

How to Cite

Gil Vicente, J. ., & De Souza, P. A. (2022). THE SOCIAL INCLUSION OF TEACHING-LEARNING BY DIGITAL EDUCATION TECHNOLOGIES AND TEACHING MODALITIES IN TIMES OF COVID-19. Confluências | Interdisciplinary Review of Sociology and Law, 24(1), 128-139. https://doi.org/10.22409/conflu.v24i1.53614