GENDER IN THE LAW TEACHING IN BRAZIL:

PROCESS OF PSYCHOSOCIAL INTEGRATION OR PRODUCTION PROCESS OF DOCILE BODIES?

Authors

Abstract

From the gender’s idea as a result of performativity, this research questions the design of law teaching in Brazil, as a significant social network with the compromise to facilitate the sense of belonging and inclusion of students. Thus, by Michel Foucault's notion of discipline and models of pedagogies, it intends to achieve the objective through bibliographical research and samples of personal experiences and scholars.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Grazielly Alessandra Baggenstoss, Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC

Doutora e Mestra em Direito pela Universidade Federal de Santa Catarina – UFSC; Professora Adjunta do Curso de Graduação e dos Programas de Pós-Graduação em Direito pela mesma instituição.

Valéria Silva Galdino Cardin, Universidade Estadual de Maringá - UEM

Pós-doutora em Direito pela Universidade de Lisboa; Doutora e mestre em Direito das Relações Sociais pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUCSP); Docente da Universidade Estadual de Maringá e no Programa de Pós-graduação de Doutorado e Mestrado em Ciências Jurídicas da Universidade do Cesumar; Pesquisadora e Bolsista Produtividade em Pesquisa do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação (ICETI); Advogada no Paraná

Ingrid Gili Martins, Universidade Estadual de Maringá - UEM

Discente do curso de graduação em Direito pela Universidade Estadual de Maringá- UEM, Maringá/PR.

Published

2021-06-22