SWIMMING AND INCLUSION: FORMATIVE PROCESSES IN THE ARTICULATION BETWEEN TEACHING, RESEARCH AND EXTENSION IN PHYSICAL EDUCATION GRADUATION
Abstract
This paper aims to report the experience of the formative processes observed in an extension project of adapted swimming from the perspective of two students from the Physical Education undergraduate course, monitors of the project. In this report we seek to highlight the relationships between teaching, research and extension present in the process of teacher education during the experience and that allow us to reflect on it.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.