FIGHTS, RESISTANCE AND CHALLENGES OF BASIC EDUCATION AGAINST REMOTE EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/eg.v7i13.44561

Keywords:

educação básica, ensino remoto, pandemia

Abstract

This is a contribution to the debates about the implementation of remote education in the schools of basic education in Niterói. In the present case, two experiences were outlined, one in the state network and the other in the federal network. The attempt is to show everyone that there is resistance and alternatives to the impositions of the state secretariat to standardize remote education in the basic network.

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Author Biography

Isabella Vitória Castilho Pimentel Pedroso, Universidade Federal Fluminense

Possui graduação em Geografia (Bacharelado e Licenciatura Plena) pela Universidade Federal de Viçosa (2009), mestrado em Planejamento Urbano e Regional pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2012) e doutorado em Geografia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2017). Desde 2014 atua como docente do ensino básico técnico tecnológico da Universidade Federal Fluminense, ministrando aulas de geografia para o ensino médio e fundamental, no Colégio Universitário Geraldo Reis, COLUNI-UFF. Educadora Popular do NEP 13 de Maio. Tem experiência na área de Geografia, com ênfase em Ensino de Geografia, Geografia do Trabalho e Geografia da América Latina.

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Published

2021-04-30

How to Cite

PEDROSO, I. V. C. P.; PEREIRA, A. F. FIGHTS, RESISTANCE AND CHALLENGES OF BASIC EDUCATION AGAINST REMOTE EDUCATION. Essays of Geography, v. 7, n. 13, p. 49-56, 30 Apr. 2021.