“TODAY IS DRAWING DAY”
working Cartography in remote classes
Keywords:
Drawing, Virtual Learning, Cartography, School GeographyAbstract
In the academic year of 2021, in order to encourage drawing in remote Geography classes (due to the global pandemic of Covid-19) I decided to participate with four classes of the 6th grade of Elementary School in the “Cartography for Children Contest”. In this text, I present some drawings produced by basic education students during cartographic literacy classes. The activity brought new perspectives on school Cartography and led students to realize that they can and should be protagonists in the elaboration of maps.
Downloads
References
ALMEIDA, R. D. de. Do desenho ao mapa – iniciação cartográfica na escola. São Paulo: Contexto, 2001.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular – BNCC: Educação é a base. Brasília: MEC, 2018. Disponível em: <http://basenacionalcomum.mec.gov.br/>. Acesso em 29 jan. 2023.
ERLING, N. CONCURSO CARTOGRAFIA PARA CRIANÇAS (PROJETO). Boletim de Geografia, p. 97-104, 6 out. 2009.
Mapa de Crianças. Concurso Cartografia para Crianças. Disponível em: <https://www.mapasdecriancas.com/>. Acesso em: 30 jan. 2023.
MARTINELLI, M. O ensino da cartografia temática. In: CASTELLAR, S. (Org.). Educação Geográfica: teorias e práticas docentes. São Paulo: Contexto, 3º edição, p. 51-65, 2017.
PONTUSCHKA, N. N.; PAGANELLI, T. I.; CACETE, N. H. Para ensinar e aprender Geografia. São Paulo: Cortez, 2009.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Da Revista (Ensaios de Geografia) e do Autor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CC BY Attribution. Others may distribute, remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, provided they give the author and licensor the credits.