The multiple flows of the image: streaming and audiovisual in the daily life of the 21st century
DOI:
https://doi.org/10.22409/rmc.v17i2.58544Keywords:
streaming, audio-visual, everyday life, imagesAbstract
994 / 5.000 Resultados de tradução Resultado da tradução star_border The images touch reality. “What we see is only valid – it only lives – in our eyes for what touches us”, says Didi-Huberman in What we see, what looks at us (2005, p.29). In this 21st century, with the proliferation of images on diffuse screens, how can we understand the experience that is produced and shared in everyday life? In a scenario where the construction of everyday life, of the common, crosses the media environment, the operationalities of production of images in flow contribute to the transformation not only of the forms of audiovisual realization, but of their circularity and reception. From the perspective of mediatized everyday life, the logic of streaming and the demand for images in flux tension different dynamics, whether in relation to old formats and/or models, or in relation to the audiovisual market and the expectations/demands of users. These are the questions that guide the articles that make up the Dossier of this edition and that we present here, along with the other texts of this RMC publication.Downloads
Download data is not yet available.
References
DIDI-HUBERMAN, Georges. O que vemos, o que nos olha. São Paulo, Editora 34, 2005, p.29.
MARION, Philippe. "Narratologie médiatique et médiagénie des récits", Recherches en communication, 1997, vol. 7, p. 61-87.
Downloads
Published
2023-05-19
How to Cite
Freitas, C., Koch, F., & Rezende Ribeiro, R. . (2023). The multiple flows of the image: streaming and audiovisual in the daily life of the 21st century. Media and Everyday Life, 17(2). https://doi.org/10.22409/rmc.v17i2.58544
Issue
Section
Editorial
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).