IDENTITY AND ENGAGEMENT OF CRAFT BEER CONSUMERS: AN ANALYSIS OF SATISFACTION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12712/rpca.v16i3.54721

Abstract

The influence of perceived quality, preference, cultural identity, consumer engagement and purchase attitude on the satisfaction of craft beer consumers was analyzed. A survey was used, applied to 400 respondents. The technique of structural equation modeling based on Partial Least Squares (PLS) was used. It was noted that perceived quality, preference, cultural identity, consumer engagement and purchase attitude positively influence Satisfaction. This study contributes to an understanding of consumer behavior for products with cultural identity appeal, as well as to support organizational management for the formulation of business strategies related to the consumption of local products.

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Author Biographies

Scarlet, Federal University of Piauí - UFPI

Master's student in Public Management - Federal University of Piauí (UFPI), Brazil. Postgraduate Program in Public Management - Federal University of Piauí (PPGP/UFPI), Brazil.

João Pedro, Federal University of Piauí - UFPI

Graduation in Administration - Federal University of Piauí (UFPI), Brazil.

Alexandre Rabêlo Neto, Universidade Federal do Piauí - UFPI

Realizou estágio de Pós-Doutorado no Grupo de Pesquisas Cidade Digital Estratégica do Programa de Pós-Graduação em Gestão Urbana da Escola de Arquitetura e Design da Pró-Reitoria de Pesquisa e Pós-Graduação da Pontifícia Universidade Católica do Paraná - PUCPR. Doutorado em Administração de Empresas pela Universidade de Fortaleza - UNIFOR, Doutorado SWE pela Universidade de Coimbra - UC, com apoio da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPES, Mestre em Administração de Empresas pela Universidade de Fortaleza - UNIFOR, Especialista em Gestão Estratégica de Pessoas pelo Centro Unificado de Ensino de Teresina - CEUT, Graduado em Administração de Empresas pela Universidade Estadual do Piauí - UESPI. Professor da Universidade Federal do Piauí - UFPI (CAFS). Docente do programa de Pós-Graduação em Gestão Pública da UFPI e do programa de mestrado profissional em Administração Pública - PROFIAP. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Planejamento Estratégico e Marketing, atuando principalmente nas áreas de comportamento do consumidor, empreendedorismo, estratégia para o mercado de música independente, Marketing cultural.

Samara, Federal University of Piauí - UFPI

Advogada, Especialista em Direito de Família e Sucessões (Anhanguera, 2013), Mestranda em Gestão Pública – PPGP/UFPI.

Published

2022-09-27

Issue

Section

Artigos/Papers