Sobre o nascimento e o crescimento dos autores e da autoria no cenário intercultural brasileiro
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i12.156Abstract
O trabalho debate a emergência de novas categorias culturais e profissionais entre povos indígenas da Amazônia brasileira – professores, agentes agroflorestais e realizadores-videastas – situando-os como parte das estratégias de exercício dos direitos à diferença lingüística-cultural e à igualdade sociopolítica no final do século XX. Discute também como os processos educacionais desenvolvidos na formação destes atores tronaram-se possíveis num contexto de diálogo e conflito envolvendo um conjunto de povos indígenas, indivíduos e instituições civis e governamentais nacionais e internacionais.
Palvras-chave: educação; interculturalismo; povos indígenas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.