POR UMA PEDAGOGIA DA MILITÂNCIA: identidade coletiva como fundamento da educação popular
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i7.425Abstract
O artigo tem como objetivo trazer ao debate alguns elementos conceituais formadores da educação popular. Sob perspectiva marxista, analisa textos freirianos que fundamentam o campo, no intuito de contribuir para a assunção da identidade coletiva do educador popular. Defende que a formação política de educadores populares é tão importante quanto a formação pedagógica. A formação científica e técnica não deve se desvencilhar da formação da identidade dos sujeitos coletivos que atuam na luta, quando a educação popular se torna orgânica às classes populares.
Palavras-chave: Educação Popular; Marxismo; Militância.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.