PESQUISA, FORMAÇÃO E ATUAÇÃO DE PROFESSORES UNIDOCENTES: a questão da música na educação básica
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i11.32895Abstract
RESENHA DO LIVRO: Bellochio, Cláudia Ribeiro. Educação Musical e Unidocência: pesquisas, narrativas e modos de ser do professor de referência. Porto Alegre: Sulina, 2017Downloads
References
BELLOCHIO, Cláudia Ribeiro. Educação Musical e Unidocência: pesquisas, narrativas e modos de ser do professor de referência. Porto Alegre: Sulina, 2017.
BRASIL. Conselho Nacional de Educação. Diretrizes Nacionais para a Operacionalização do Ensino de Música na Educação Básica. Parecer CNE/CEB n. 12/2013. Disponível em: http://portal.mec.gov.br . Acesso em: 11 fev. 2016.
CARVALHO, Anderson Carmo de. A música na formação em pedagogia: uma perspectiva a partir das graduações no estado do Rio de Janeiro. (Dissertação de Mestrado). UFRJ, 2017.
LEAL, Ester Rodrigues Fernandes. A música na formação do professor unidocente e não especialista: um estudo com professoras da Rede Adventista de Educação. (Tese de Doutorado). UNIRIO, 2019.
REQUIÃO, Luciana. Catástrofe! Interações musicais na educação infantil: experiências com estudantes de pedagogia e livros didáticos. Revista da Abem, v. 26, n. 40, p. 41-58, jan./jun. 2018.
SCHWAN, Ivan Carlos; BELLOCHIO, Cláudia Ribeiro; AHMAD, Laila Azize Souto. Pedagogia e Música: um mapeamento nos anais dos Encontros Nacionais da Associação Brasileira de Educação Musical e nas revistas da ABEM entre 2008 e 2017. Revista da Abem, v. 26, n. 41, p.115-138, jul./dez. 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.