EDUCATION AND CHANGE IN WRITING PRODUCTION: SOCIOLINGUISTIC ANALYSIS OF SUBJECT-VERB AGREEMENT

Authors

  • Ronaldo Adriano de Freitas Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2015n51a216

Keywords:

sociolinguistics, school effect, subjectverb agreement

Abstract

This paper presents an analysis on the role of education in the language variation process in Portuguese. After a brief literature review, we developed the analysis of the variation of the subject-verb agreement phenomenon in writings produced in a Brazilian school institution in order to verify the education factor weight in achieving subject-verb agreement in standard forms or popular/ stigmatized.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Ronaldo Adriano de Freitas, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia Fluminense
    Professor do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia Fluminense em Campos dos Goytacazes, RJ. Possui graduação em Letras - Português-Inglês, pela Universidade do Estado de Minas Gerais (2001) e é mestrando em Estudos de Linguagem, na linha de pesquisa Teoria do Texto, do Discurso e da Interação, pela Universidade Federal Fluminense (UFF).

Published

2016-01-13

How to Cite

EDUCATION AND CHANGE IN WRITING PRODUCTION: SOCIOLINGUISTIC ANALYSIS OF SUBJECT-VERB AGREEMENT. Caderno de Letras da UFF, Brasil, v. 25, n. 51, 2016. DOI: 10.22409/cadletrasuff.2015n51a216. Disponível em: https://periodicos.uff.br/cadernosdeletras/article/view/43573. Acesso em: 5 dec. 2025.