EXPLORATORY STUDY OF MID VOWEL RAISING /e o/ IN ALIB: DATA FROM FLORIANOPOLIS

Authors

  • Lilian Elisa Minikel Brod UFSC
  • Felício Wessling Margotti UFSC

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2013n47a318

Keywords:

Mid vowel raising, geolinguistic and dialectology, acoustic phonetics.

Abstract

The aim of the present work is to investigate the mid vowel raising /e o/ in Florianopolis dialect. Data were collected from the Brazilian Linguistic Atlas (ALIB) and analyzed based on geolinguistic and acoustic phonetics approaches. Data analysis showed the pre-stressed mid vowel raising.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Lilian Elisa Minikel Brod, UFSC
    Graduada em Letras pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (2001) e especialista em Interdisciplinaridade pela Universidade da Região de Joinville (2004). Mestre (2010) e doutoranda em Linguística pela Universidade Federal de Santa Catarina, na área de Teoria e Análise Linguística com foco em Fonética e Fonologia. Tem experiência em educação atuando como Tutora no Curso de Letras-Português da Universidade Aberta do Brasil (UAB/UFSC).
  • Felício Wessling Margotti, UFSC
    Doutor em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2004). Atua no ensino de Dialetologia e Sociolinguística, Morfologia do Português, História da Língua, concentrando suas pesquisas na linha de variação e mudança linguística. É membro da equipe de pesquisadores do Atlas Linguístico-Etnográfico da Região Sul do Brasil (ALERS) e do Atlas Linguístico do Brasil (ALIB). É Professor Associado 4 da Universidade Federal de Santa Catarina, na qual exerce a função de Diretor do Centro de Comunicação e Expressão.

Published

2013-12-30

How to Cite

EXPLORATORY STUDY OF MID VOWEL RAISING /e o/ IN ALIB: DATA FROM FLORIANOPOLIS. Caderno de Letras da UFF, Brasil, v. 23, n. 47, 2013. DOI: 10.22409/cadletrasuff.2013n47a318. Disponível em: https://periodicos.uff.br/cadernosdeletras/article/view/43661. Acesso em: 5 dec. 2025.