Language policy for foreign language teaching in Niterói: a critical perspective

Authors

  • Luana Franco Rocha Universidade Federal Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2016n53a266

Keywords:

Language policy, Foreign language teaching, Evaluation.

Abstract

This paper aims to analyze two language policies for foreign language teaching implemented in the city of Niterói. With a qualitative descriptive methodology, the work responds to the questions suggested by Cooper (1997) in order to develop an evaluation of both projects. The results lead us to two main issues: the training of teachers and the violence in schools.

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Author Biography

Luana Franco Rocha, Universidade Federal Fluminense

Mestre em Estudos de Linguagem pelo Programa de Pós-Graduação da Uni­versidade Federal Fluminense, com pesquisa na área de políticas linguísticas, tendo sido Bolsista Nota 10 da Faperj. Cursou Graduação em Letras – Portu­guês/Francês pela Universidade Federal Fluminense. Foi professora de Língua Francesa da rede estadual do Rio de Janeiro, atuando com ensino bilíngue na Escola Intercultural Brasil-França, em Niterói, RJ. Tem também experiência no ensino de português como língua estrangeira, tendo lecionado na França para alunos do ensino fundamental e médio, além de ter experiência na apli­cação do exame Celpe-Bras e Delf. Foi monitora do Laboratório de Estudos em Tradução (LABESTRAD) da Universidade Federal Fluminense (UFF).

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Published

2017-01-15

How to Cite

ROCHA, L. F. Language policy for foreign language teaching in Niterói: a critical perspective. Caderno de Letras da UFF, v. 26, n. 53, 15 Jan. 2017.