Becoming a teacher of French in Brazil: the experience of les crabes projet for the implementation of public linguistics policies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2016n53a271

Keywords:

Linguistic policies, foreign languages, French.

Abstract

Reflect on the teaching-learning of foreign languages in Brazil implies discuss linguistic policies. Such reflection invites us to seek an original articulation between public authorities, high education and classroom. From the perspective of language as social practice of interaction, the purpose of this work is to discuss alternative projects to the implementation of plural and inclusive curricula.

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Author Biographies

Joice Armani Galli, Universidade Federal de Pernambuco

Doutora em Linguística pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS; Mestre em Teoria da Literatura pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul – PUC/RS e possui Graduação em Língua Portuguesa e Literatura Brasileira/Língua e Literaturas Francesas pela mesma universidade. Atualmente é Professora Adjunta IV de francês no Departamento de Letras, do Centro de Artes e Comunicação/CAC, da Universidade Federal de Pernambuco/UFPE e docente do PPGL, Programa de Pós-Graduação de Letras desta Instituição.

Lorena Kathy Valentim Santos, Université Haute-Alsace

Mestranda em Teoria da Literatura pela Université d’Haute-Alsace. Atua como professora de francês da Universidade Federal de Pernambuco.

Published

2017-01-15

How to Cite

GALLI, J. A.; SANTOS, L. K. V. Becoming a teacher of French in Brazil: the experience of les crabes projet for the implementation of public linguistics policies. Caderno de Letras da UFF, v. 26, n. 53, 15 Jan. 2017.