Two-way immersion – a teaching/learning method for bi-/plurilingual communities?

Authors

  • Reseda Streb Goethe Universität Frankfurt am Main

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2016n53a280

Keywords:

Bi-/plurilingual teaching and learning, bi-/plurilingual repertoire, Two-way Immersion.

Abstract

Two-way Immersion is a very significant educational method for bi-/plurilingual communities, because it concentrates on equalty of both partner languages and cultures. How does this method works in practice? What are the challenges and advantages for the language learning process? These are the questions to be discussed in the present article. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Reseda Streb, Goethe Universität Frankfurt am Main

Doutora em Filologia Românica pela Goethe Universität Frankfurt am Main; Mestre em Filologia Românica pela mesma universidade. Tem experiência na área de Linguística, atuando, principalmente, nos seguintes temas: letramen­to bilíngue, aprendizagem bilíngue, DAF (alemão como língua estrangeira), literatura brasileira e português brasileiro. Atualmente faz estágio de pós-dou­torado na Europa Uniersität Viadrina e na Universidade Federal Fluminense no âmbito do Projeto Probral II (CAPES-DAAD).

Published

2017-01-15

How to Cite

STREB, R. Two-way immersion – a teaching/learning method for bi-/plurilingual communities?. Caderno de Letras da UFF, v. 26, n. 53, 15 Jan. 2017.