Why (not) teach the literary canon: the literature in preliminary versions of the BNCC

Authors

  • Ana Paula dos Santos de Sá Departamento de Linguística Aplicada - IEL/UNICAMP

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2017n55a494

Keywords:

Teaching of Literature, Common Core Curriculum, Educational Curriculum.

Abstract

This article aims to investigate the prospects and the contents of Literature in the preliminary versions of the ‘Base Nacional Comum Curricular (BNCC)”, document that defines new curricular standards to Brazil. In order to do that, this paper focuses on the context and on the social actors involved in its elaboration process, and seeks to explore the repertoire and the place assumed by the Literature in the Portuguese language curriculum. --- DOI: http://dx.doi.org/10.22409/cadletrasuff.2017n55a494

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Author Biography

Ana Paula dos Santos de Sá, Departamento de Linguística Aplicada - IEL/UNICAMP

Doutoranda do programa de Linguística Aplicada da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Licenciada em Letras e Mestra em Teoria e História Literária pela mesma instituição. Interessa-se pelo ensino de literatura na educação básica (materiais didáticos, legislação, metodologias de ensino, currículo etc.), em especial no que tange à relação entre interculturalidade e ensino.

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Published

2017-12-13

How to Cite

DE SÁ, A. P. DOS S. Why (not) teach the literary canon: the literature in preliminary versions of the BNCC. Caderno de Letras da UFF, v. 27, n. 55, p. 209-236, 13 Dec. 2017.