(In)common mirror: a discursive view at a propaganda of the Common National Curricular Base

Authors

  • Juliene da Silva Marques Universidade do Sul de Santa Catarina
  • Clésia da Silva Mendes Zapelini Universidade do Sul de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2018n57a592

Keywords:

discourse analysis, Public policy, BNCC.

Abstract

This article presents as a source an advertisement about the BNCC disclosed by the Federal Government. From the theoretical means of Discourse Analysis, we intend to analyze the sense effects promoted by this subject, especially to respect its common aspect. From the discursive sequences analyzed, it was possible to issue the questions and the silencings that the common one represents.

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Author Biographies

Juliene da Silva Marques, Universidade do Sul de Santa Catarina

Doutoranda e Mestra pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências da Linguagem da Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL. Membro dos grupos de pesquisa GREPEM - UNISUL e GPEI - IFSC.

Clésia da Silva Mendes Zapelini, Universidade do Sul de Santa Catarina

Doutora e Mestra pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências da Linguagem da Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL. Membro do grupo de pesquisa GREPEM - UNISUL.

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Published

2018-12-26

How to Cite

MARQUES, J. DA S.; ZAPELINI, C. DA S. M. (In)common mirror: a discursive view at a propaganda of the Common National Curricular Base. Caderno de Letras da UFF, v. 28, n. 57, p. 117-133, 26 Dec. 2018.