Disciplinarization of the English language in Brazil and its effects on of students’ imaginary about the language in public schools in Brazil

Authors

  • Elaine Daróz

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2018n57a600

Keywords:

English language, teaching, French discourse analysis.

Abstract

The reproduction of the discourse about the urgent character of the learning of the English language contributes to a hierarchical relationship concerned with the mother tongue. Affiliated to the French Discourse Analysis (PECHEUX, 1969; 1999; 2000), we propose a reflection about the place of the disciplinarization in the regularization of these senses, considering its effects on the imaginary’s students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Elaine Daróz

Doutorado em Estudos de Linguagem pela Universidade Federal Fluminense. Doutorado sanduíche Universidade Sorbonne Nouvelle, Paris 3. Mestre em Ciências da Linguagem pela Universidade Católica de Pernambuco e especialista em Informática na Educação pela Universidade Federal de Lavras-MG. Possui graduação em Letras - Português-Inglês pela Faculdades de Letras Dom Bosco, com experiência na área de Letras, com ênfase em Línguas Inglesa e Portuguesa e suas literaturas, atuando principalmente nos seguintes temas: análise de discurso de linha francesa, ensino de línguas e educação, ensino a distância. Experiência nas redes pública e privada, desde o Ensino Fundamental até ao Ensino Médio, educação de jovens e adultos e no nível Superior de ensino. Atuou no Ensino a Distância como Tutora a Distância pelo Instituto Federal de Pernambuco-IFPE. Tutora a distância de Linguística no Consórcio Cederj/Cecierj. 

Published

2018-12-26

How to Cite

DARÓZ, E. Disciplinarization of the English language in Brazil and its effects on of students’ imaginary about the language in public schools in Brazil. Caderno de Letras da UFF, v. 28, n. 57, p. 341-353, 26 Dec. 2018.