An analysis of the historicity on senses for Portuguese language teaching

Authors

  • Ronaldo Adriano de Freitas IFF/UFF

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2018n57a605

Keywords:

historization, Portuguese language teaching, educational instruments.

Abstract

Situated in the theoretical field of the History of Linguistic Ideas in interlocution with Discourse Analysis, the article presents a historization of senses for Portuguese language teaching. It also proposes the notion of educational instruments, in contrast to linguistic instruments and pedagogical instruments.

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Author Biography

Ronaldo Adriano de Freitas, IFF/UFF

Possui Mestrado em Estudos de Linguagem pela Universidade Federal Fluminense - UFF (2015) e Graduação em Letras - Português-Inglês, pela Universidade do Estado de Minas Gerais - UEMG (2001). É doutorando em Estudos de Linguagem; também pela UFF, onde realiza pesquisas em História das Ideias Linguísticas em articulação com a Análise do Discurso. Professor do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia Fluminense,onde atua no curso de Letras e  na Pós-Graduação lato-sensu em Literatura, Memória Cultural e Sociedade. Tem interesse em questões relacionadas ao ensino de língua portuguesa, à circulação de saberes e produção de instrumentos linguísticos na internet, e ao desenvolvimento teórico da Análise do Discurso Francesa.

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Published

2018-12-26

How to Cite

FREITAS, R. A. DE. An analysis of the historicity on senses for Portuguese language teaching. Caderno de Letras da UFF, v. 28, n. 57, p. 355-372, 26 Dec. 2018.