TODOS JUNTOS SOMOS FORTES
A TRAJETÓRIA DA EXTENSÃO CIRCENSE NO CAMPUS DO PANTANAL DA UFMS
Abstract
present to the reader the objectives, methodology, results and conclusions of the article, in order to reproduce in a succinct, direct and clear way the full text. It must consist of a sequence of concise and punctual phrases, not exceeding 500 words with spaces, including key words. The letter must be Times New Roman 12, single space, In this article, we present our experiences at the Pantanal Campus of the UFMS, related to university extension activities that have Circus Activities as their theme, with the objectives of presenting the consequences of these activities, reporting on the experience of students who have gone through the extension activities with a focus on personal and professional training and presenting what is currently being done, with future prospects. To this end, we analyzed 11 testimonies from former participants and 36 documents. The results indicate the importance of both personal and professional training, revealing to the research participants a range of options for changing school physical education. We have divided the extension activities at CPAN into 03 interdependent projects that will be maintained in the future, with an expansion in childcare.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.