MICROTERRITORIALIZATIONS IN THE PUBLIC SCHOOL SPACE
the small appropriations in the dailey life of the Instituto Federal Farroupilha
Keywords:
Basic education, Geography, Inclusion, Pandemic, TerritoryAbstract
The article brings photographic records of microterritorializations promoted by students of the Federal Institute Farroupilha - Campus Frederico Westphalen-RS, accompanied by reflection on the importance of this movement to the associationit to an individual and collective need in the post-pandemic context.
Downloads
References
CONIF. Institutos Federais – 5 anos de singulares Territórios de Esperança. Brasília, DF: CONIF, 2013.
COSTA, B. P. da. Microterritorializações e microterritorialidades urbanas. Terr@ Plural, Ponta Grossa, UEPG, v. 11, n. 1, p. 10-30, jan./jun. 2017. Disponível em: <https://revistas.uepg.br/index.php/tp/article/view/10598/6073>. Acesso em: 26 dez. 2022.
SANTOS, M.; SILVEIRA, M. L. O Brasil: território e sociedade no início do século XXI. Rio de Janeiro: Record, 2001.
STÜRMER, A. B.; HERRMANN, G. P. Territorializações de Grupos Juvenis em Santa Maria-RS. Perspectiva Geográfica, Marechal Cândido Rondon, UNIOESTE, v. 12, n. 16, p. 22–32, 2017. Disponível em: <https://e-revista.unioeste.br/index.php/pgeografica/article/view/17335>. Acesso em: 24 dez. 2022.
STÜRMER, A. B. Os Institutos Federais e o Desenvolvimento: perspectivas inclusivas de um educador geógrafo. 2020. 303f. Tese (Doutorado em Geografia) – Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS. 2020. Disponível em: <https://repositorio.ufsm.br/handle/1/21210>. Acesso em: 24 dez. 2022.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Da Revista (Ensaios de Geografia) e do Autor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CC BY Attribution. Others may distribute, remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, provided they give the author and licensor the credits.