Enlaces entre lugar, currículo e identidade docente

Authors

  • Felipe Costa Aguiar Universidade Estadual de Londrina (UEL) https://orcid.org/0000-0002-6563-4763
  • Jeani Delgado Paschoal Moura Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Keywords:

Lugar, Currículo, Identidade docente

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Felipe Costa Aguiar, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Doutorando em Geografia pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Membro dos grupos de pesquisa Fenomenologia, Geografia & Educação, NOMEAR – Fenomenologia e Geografia, do Laboratório de Geografia dos Riscos e Resiliência (LAGERR) da Unicamp/FCA e Geografia Humanista Cultural (GHUM). felipe.costa.aguiar@uel.br.

Jeani Delgado Paschoal Moura, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Docente do Departamento de Geografia (DEGEO) e do Programa de Pós-Graduação em Geografia (PPGEO-UEL) da Universidade Estadual de Londrina (UEL). Líder do grupo de pesquisa Fenomenologia, Geografia & Educação e membro dos grupos de pesquisa NOMEAR – Fenomenologia e Geografia, do Laboratório de Geografia dos Riscos e Resiliência (LAGERR) da Unicamp/FCA e Geografia Humanista Cultural (GHUM). jeanimoura@uel.br.

References

LYLE, Ellyn. Pedagogies of Place/Geographies of Experience. Pathways v. 27, n.3, 11-15, 2015.

LYLE, Ellyn. Contemplating how the places we dwell, dwell in us. In LYLE, Ellyn (Ed.). Identity Landscapes. Brill: 2020, p. 1-13.

LYLE, Ellyn. Every seashell is a story: Re/humanizing education through lived and living Curriculum. Qualitative Inquiry, v. 30, n. 2, p. 182-183, 2024.

LYLE, Ellyn, LATREMOUILLE, Jodi; JARDINE, David. Walking: Attuning to an earthly curriculum. Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies, v. 18, n.2, p. 1-5, 2021.

LYLE, Ellyn; RYU, Jee Y. SNOWBER, Celeste. Embodied reflexivity through the arts. Qualitative Inquiry, v. 30, n. 2, p 119-123, 2024.

LYLE, Ellyn; SNOWBER, Celeste. Walking as attunement: Being with/in nature as currere. Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies, v. 18, n. 2, 6-20, 2021.

LYLE, Ellyn; SNOWBER, Celeste. Nesting with/in the bloom. In LYLE, Ellyn (Ed.) Re/humanizing education. Brill: 2022, p. 1-9.

Published

2025-01-29

How to Cite

Aguiar, F. C., & Moura, J. D. P. (2025). Enlaces entre lugar, currículo e identidade docente. Geograficidade, 15(1), 168-170. Retrieved from https://periodicos.uff.br/geograficidade/article/view/66359

Issue

Section

Traduções

Most read articles by the same author(s)