Ceará Childhood Culture Plan: a planning exercise and a result of social demands

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/pragmatizes.v9i17.38284

Keywords:

culture, childhood, plan, cultural diversity, cultural policy

Abstract

The brief analysis presented in this article deals with the Ceará example,
its characteristics and problematizes some others of the cultural policy
field in a more recent context. The Childhood Culture Plan elaborated
by the government of the state of Ceará can be an interesting example
of valuing cultural diversity guidelines and strengthening civil society
attitudes. The results founded highlight a new instrument of planning
that may still need redirection.

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Author Biographies

Deborah Rebello Lima, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Gestora e pesquisadora em políticas culturais. Doutoranda em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Visiting scholar at the Department of Modern Languages, at University of Miami. O presente trabalho foi realizado com apoio da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – Brasil (CAPES)  - Código de Financiamento 001. 

Lilian Araripe Lustosa da Costa, Secretaria da Cultura do Estado do Ceará

Gestora e pesquisadora em políticas culturais. Mestre em História Política e Bens Culturais. Integra a equipe da Secretaria da Cultura do Estado do Ceará.

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Published

2020-01-19

How to Cite

Lima, D. R., & Costa, L. A. L. da. (2020). Ceará Childhood Culture Plan: a planning exercise and a result of social demands. PragMATIZES - Latin American Journal of Cultural Studies, 9(17), 119-130. https://doi.org/10.22409/pragmatizes.v9i17.38284

Issue

Section

Dossiê 17: Planos municipais e estaduais de cultura: reflexões e experiências