“Cultura Viva” and its developments

an evaluation of “Escolas Livres”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/pragmatizes.v14i26.60091

Keywords:

Cultural Policy, Culture Policy“Cultura Viva", “Escolas Livres da Cultura”, Ceará

Abstract

The article analyzes the developments of the National Policy “Cultura Viva” in other programs, focusing on the “Escolas Livres da Cultura” action implemented by the Government of Ceará and observing the common programmatic elements and the practical actions of these organizations. The research has an evaluative vector and for this purpose, in addition to bibliographical and documentary research, a questionnaire was applied to managers of the institutions and a case study was carried out, that of Edisca.

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Author Biographies

Alexandre Barbalho, Universidade Estadual do Ceará

Doutor em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Universidade Federal da Bahia

Ernesto Gadelha, Secretaria da Cultura do Estado do Ceará

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-graduação da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Ceará. Atua como professor, pesquisador, curador, artista e gestor na área de dança. É analista de gestão cultural na SECULT-CE.

Alexandre Fleming Vale, Universidade Federal do Ceará

Professor do Departamento de Ciências Sociais, Universidade Federal do Ceará e coordenador do Laboratório de Estudos da Oralidade. Tem Pós-Doutorado pela Universidade de Estrasburgo, França

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Published

2024-09-04

How to Cite

Barbalho, A., Gadelha, E., & Fleming Vale, A. (2024). “Cultura Viva” and its developments: an evaluation of “Escolas Livres”. PragMATIZES - Latin American Journal of Cultural Studies, 14(26), 212-238. https://doi.org/10.22409/pragmatizes.v14i26.60091

Issue

Section

Dossiê 26: Cultura Viva: do Programa à Lei - questões estruturantes no Brasil e