O processo pedagógico da educação profissional do Senac
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i08.118Abstract
Aborda os processos de concepção, elaboração e implantação do projeto pedagógico do Senac – Serviço Nacional de Aprendizagem Comercial. Faz um breve histórico das ações da instituição nesse terreno, desde sua criação em 1946. Argumenta no sentido de demonstrar que a real complexidade envolvida nessas atividades não reside tanto no desenvolvimento do discurso, mas na efetiva incorporação da teoria nas/pelas práticas de sala de aula – esta entendida como “espaço artesanal de construção criativa do conhecimento”. Apresenta a proposta pedagógica em vigor no Sistema Senac – concebida em 1994 e atualmente em processo revisional em face da necessidade de adaptação às novas diretrizes oficiais para a educação profissional.
Palavras-chave: educação profissional; projeto pedagógico; construção do conhecimento; Senac.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.