A relação entre pesquisa e sala de aula em educação matemática: um primeiro olhar
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i14.174Abstract
Este trabalho de investigação pretende entender e analisar a relação entre pesquisa e sala de aula em educação matemática, com atenção especial para evidenciar processos como: Qual o impacto da pesquisa de educação matemática na sala de aula? Como as pesquisas e os pesquisadores vêm se relacionando com a sala de aula? O que os pesquisadores têm a dizer da sala de aula de matemática e do que esta tem mostrado a eles. Nesse artigo, especificamente, apresentaremos uma problematização do objeto de estudo, o referencial teórico, a metodologia e alguns resultados parciais em andamento. Finalmente, mostraremos que a relação pesquisa/sala de aula em educação matemática é um fenômeno muito complexo e de múltiplos olhares.
Palavras-chave: educação matemática; pesquisa; sala de aula.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.