AS ATUAIS DCN DE EDUCAÇÃO FÍSICA (RESOLUÇÃO n° 06/18) E A OFICIALIZAÇÃO DE UM MODELO DE FRAGMENTAÇÃO JÁ EXISTENTE
O CASO DAS UNIVERSIDADES ESTADUAIS PAULISTAS
Abstract
Goals: To investigate the forces present in the São Paulo State Universities that influenced the direction of the current National Curriculum Guidelines for Brazilian physical education; investigate the Political-Pedagogical Projects of physical education courses in these universities, prior to the current National Curriculum Guidelines. Based on Marxism, a documental research was carried out: analysis of the Political-Pedagogical Projects of these universities and the record of two events also carried out by them. It was found that the current National Curriculum Guidelines for Brazilian physical education were strongly influenced by such universities, making official a fragmentary model that already exists in them.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.