BADMINTON AT EJA:
AN EXPERIENCE REPORT
Abstract
Abstract: The text aims to present an experience report on the physical practice of badminton. The experience was carried out in a municipal public school, located in Vila Velha/ES, with 04 (four) Youth and Adult Education classes, during the pandemic period. The development of classes was based on the game as the main pedagogical tool. We understand that it is the teacher's duty to think about possibilities to encourage experiences of diverse body practices for students of this modality.
Downloads

Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.