A PANDEMIA E A LICENCIATURA EM EDUCAÇÃO DO CAMPO DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE VIÇOSA:
CONDIÇÕES DISCENTES, DESAFIOS PRESENTES
DOI:
https://doi.org/10.22409/enfil.v11i17.57428Abstract
In addition to deaths, the pandemic brought consequences in the Brazilian educational scope. In the Degree in Rural Education at the Federal University of Viçosa, a survey carried out with its students identified the difficulties they had with remote Education compared to other graduates of the Institution, further to post-pandemic data that reveal a high dropout rate. The article discusses such data, debating the challenges imposed on teachers and the institution in maintaining the main purpose of this Degree, which is the fight against the exclusion of people from countryside of Higher Education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista En_fil aceita manuscritos originais em português, italiano, espanhol e inglês. Se o manuscrito original for redigido em língua estrangeira, ele deve ser acompanhado da versão em português.
A Revista En_fil não cobra taxas referentes à submissão, à avaliação ou à publicação de artigos. Oferece acesso livre, gratuito e imediato a todos os leitores, independentemente de cadastramento no site.