GEOGRAPHY AND ANTI-RACISM IN EDUCATION

Possibilities in Elementary Education from the BNCC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/eg.v8i16.52276

Keywords:

BNCC, Teaching of Geography, Anti-racismo

Abstract

This article aims to analyze authors who approach how Geography studies and conceives raciality in their works. In this sense, it is necessary to share and praise authors who already contribute to anti-racist paths in Geography. From the analysis of the specific competences of Geography for Basic Education of the Base Nacional Comum Curricular (Common National Curriculum Base), we suggest directions for the instrumentalization of guidelines that may guide pedagogical practices aimed at anti-racism.

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Author Biography

Bruna Machado da Rocha, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)

Mestranda em Geografia pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Licenciada em Geografia. Graduanda em bacharel em Geografia. Atua como professora de Disciplinas Diversificadas (HGTM - História, Geografia, Turismo e Meio Ambiente de Magé, EHCAI - Ensino de História e Cultura Afrobrasileira, Africana e Indígena e CDR - Cidadania e Diversidade Religiosa) no Ensino Fundamental II na rede pública do Município de Magé. Atuou como monitora em educação ambiental no Projeto Niterói Jovem EcoSocial (2020-2021). Áreas de interesse: Ensino de Geografia, Geografia Antirracista, História e Cultura Afrobrasileira e Geografia do Rio de Janeiro.

 

References

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Published

2022-05-02

How to Cite

ROCHA, B. M. DA. GEOGRAPHY AND ANTI-RACISM IN EDUCATION: Possibilities in Elementary Education from the BNCC. Essays of Geography, v. 8, n. 16, p. 32-44, 2 May 2022.