DEPLOYMENT (UNFOLDING) OF CONTINUING EDUCATION

AMONG THE NARRATIVES, THE NEW MEANINGS

Authors

  • Graciele Massoli Rodrigues Professora Doutora da Escola Superior de Educação Física de Jundiaí e professora adjunta da Universidade São Judas Tadeu
  • José Francisco Chicon Professor Doutor do Centro de Educação Física e Desportos da Universidade Federal do Espírito Santo

DOI:

https://doi.org/10.22409/revistaleph.viEspecial.48138

Abstract

The study aims at identifying the main problems and solutions that have an effect on management when it comes to building good conditions to the Physical Education Teachers in the exercise of their activity, regarding the perspective of inclusion. It is a collaborative-critical research-action from the narratives of two Special Education and Physical Education teachers/managers who participated in the continuing training course held at a public university. The research uses semi-structured interviews, which after analysis, aroused discussions related to the professional reflection spaces for the ressignification (reframe) of knowledge and deployment of the collective wisdom in order to develop public policies. The work determines that such concerns and reflections of each one involved in the education process regarding continuing training, under the condition of being shared, may open perspectives for criticism about the reality faced and may enable the thought of a transformed education and, therefore, a new education might be taken into consideration.

Keywords: Physical Education, training e inclusion.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Graciele Massoli Rodrigues, Professora Doutora da Escola Superior de Educação Física de Jundiaí e professora adjunta da Universidade São Judas Tadeu

Professora titular da Escola Superior de Educação Física de Jundiaí e professora adjunto da Universidade São Judas Tadeu. Mestrado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1998) e doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2002). É orientadora no Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação Física - Mestrado e Doutorado - na Universidade São Judas Tadeu. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase nos seguintes temas: educação física escolar, deficiência, educação física adaptada, esporte adaptado, dança e inclusão.

José Francisco Chicon, Professor Doutor do Centro de Educação Física e Desportos da Universidade Federal do Espírito Santo

Professor Doutor do Centro de Educação Física e Desportos da Universidade Federal do Espírito Santo. Pós-Doutor em Educação pela Universidade Estadual de Ponta Grossa -UEPG (2013). Doutor em Educação pela Universidade de São Paulo - USP (2005), Linha de Pesquisa: Educação Especial. Mestrado em Educação pela Universidade Federal do Espírito Santo - UFES (1995). Coordenador do Laboratório de Educação Física Adaptada (LAEFA/CEFD/UFES). Grupo de pesq. CNPq Desenvolvimento humano e práticas educativas em espaços escolares e não escolares.

Published

2021-07-20

How to Cite

Rodrigues, G. M., & Chicon, J. F. (2021). DEPLOYMENT (UNFOLDING) OF CONTINUING EDUCATION: AMONG THE NARRATIVES, THE NEW MEANINGS . RevistAleph, (Especial). https://doi.org/10.22409/revistaleph.viEspecial.48138